torsdag 5. mai 2016

HÅP i en tung tid

Jeg har hatt så mange separatutstillinger gjennom 40 år. Denne siste, galleri Brande på  Brandbu hvor vi bodde i 27 år, var ingen stor utstilling. Men det var så stor en opplevelse å komme hjem. Et smekkfullt galleri med venner og kjente.
I dag døde vår gode, kjære og herlige venn Bjørn Anders. Han kom til åpningen sammen med sin elskede og sine gode, nære venner. Det er fattige fire uker siden.
Det var en fantastisk glede og se han, en gnist av håp
For ikke lenge siden skrev Bjørn Anders til meg:
"Et speil og en gåte er metaforer som kan hjelpe tanken videre om dagen. Selv når ingen vei går utenom"
Jeg hadde fortalt om min lille boks.




Jeg ville så gjerne at han skulle holde min lille håndsydde bok i hendene. Bla gjennom sidene og kjenne på tiden: "How late it was, how late"
I dag sørger vi: Og vi vil tenke på Bjørn Anders og hans familie. Jeg vet en ting: Gode mennesker lever lenge i våre tanker




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar